
4 Aralık 2025 tarihinde, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde ARKKİ Türkiye ekibinin katılımıyla “Geleceğin Tasarımcıları İçin Yaratıcı Öğrenme Modelleri” başlıklı seminer ve uygulamalı atölye çalışması gerçekleştirildi. Etkinlik, İç Mimarlık Bölüm Başkanlığı ve Mekân Tasarımcıları Topluluğu iş birliğiyle düzenlendi.
Etkinliğe Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Çetin, Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Serpil Kaptan, İç Mimarlık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatih Us, öğretim üyeleri Doç. Dr. Serap Faiz Büyükçam, Dr. Öğr. Üyesi İlknur Zeren Çetin, Dr. Öğr. Üyesi Kader Çamlıbel ile araştırma görevlileri Arş. Gör. Dr. Kaan Gökçakan ve Arş. Gör. Selin Alıcı İnci, OMÜ Planlama Topluluğu ve OMÜ Mimarlık Atölyesi Topluluğu üyeleri katılım sağladı.
Seminer ve atölyenin eğitim süreci, ARKKİ Türkiye Koordinatörü Özlem Osmanoğlu ve ARKKİ Türkiye Koordinatör Yardımcısı Hande Kars tarafından yürütüldü. Katılımcılar, ARKKİ’nin yaratıcı öğrenme prensipleri doğrultusunda çeşitli uygulamalar gerçekleştirdi.
Çalışma, sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki farklı oturumda kurgulandı. Sabah oturumunda Baruthane Ortaokulu öğrencileri, öğleden sonraki oturumda ise İç Mimarlık Bölümü lisans öğrencileri aynı tasarım problemine odaklandı. Etkinliğin organizasyonu İç Mimarlık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatih Us, Arş. Gör. Dr. Kaan Gökçakan ve Mekân Tasarımcıları Topluluğu Başkanı Melih Emre Tunç tarafından yürütüldü; Baruthane Ortaokulu öğrencilerinin katılımı ise Mekân Tasarımcıları Topluluğu Başkan Yardımcısı ve öğretmen Tuğba Varol tarafından sağlandı. Bu yapı, tasarım eğitiminde erken yaş farkındalığı ile akademik eğitimin çıktılarını karşılaştırma imkânı sundu. Program, Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Mimarlık Fakültesi Dekanlığı ve İç Mimarlık Bölümü desteğiyle yürütüldü. Etkinlikte yaratıcı öğrenme yöntemleri, çocuk merkezli tasarım ilkeleri ve pedagojik tasarım süreçleri ele alındı.
2025 Aile Yılı çerçevesinde yürütülen çalışmalar kapsamında İç Mimarlık Bölümü 1. ve 2. sınıf öğrencileri; 0–18 yaş arası çocuklar için oyun, oyuncak, oyun alanı, çocuklara yönelik vitrin tasarımı ile çocuk satış birimi tasarımları üzerine projeler geliştirmektedir. ARKKİ’nin çocuk odaklı, deneyim temelli öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin proje geliştirme süreçleriyle ilişkilendirilerek etkinlikte ele alındı.
Gerçekleştirilen etkinlik, öğrencilerin yaratıcılık ve tasarım süreçlerini desteklemiş; çocuk odaklı tasarım alanında bilgi, farkındalık ve uygulama deneyimi kazandırarak akademik çalışmalara önemli katkılar sağlamıştır.

